May 12, 2012

足が不自由だったPuffyちゃん / Handicapped Puffy


Puffyちゃんが8歳の時、獣医さんの診断ミスで骨折が見逃されてしまい、後ろ左足が不自由になってしまいました。
もう自力で歩くのは無理だろうと言われていましたが、お散歩が大好きだったPuffyちゃんにお外の景色を見せたいと思い、毎日カートンに乗せて公園に連れて行きました。
最初はただ一か所に座って、お散歩に来ている他のワンちゃん達を見ているだけでしたが、次第に3本の足を器用に使って、ゆっくり歩けるようになりました。

Puffyちゃん、ごめんね。骨折して、あんよ痛かったよね。気付かなくて本当にごめんね。
Puffyちゃん亡き今、ゆゆちゃんが悲しい思いをしないよう毎日を大切にしたいと思います。

When Puffy was 8 years old, a vet made the wrong diagnosis on her fracture, and her left back paw got paralyzed.
It was said that she couldn't walk by herself anymore. We brought her in a cart to a park everyday to show the scenery.
In the first couple of months, she just watched other dogs playing around in the park. But after that she miraculously started to walk slowly with her 3 paws.

Puffy, I'm sorry. Your back paw must have hurt. I'm sorry we didn't notice it.
Now that Puffy has been dead, we'd like Yuyu to live happily everyday.

No comments:

Post a Comment